Reakcije potrošača na miris

REAKCIJE POTROŠAČA NA MIRIS

Hoteli

Miris u hotelu je prvo što gost primjećuje pri dolasku na destinaciju. Ako je miris ugodan, doprinijet će stvaranju dobrog prvog dojma, a ako je neugodan – gost će to trajno zapamtit!

Miris stvara percepciju dodatnog luksuza i usluge, stvara ugodnu i udobnu atmosferu, te čini točku razlike pred konkurencijom. Miris će potaknuti emocionalnu povezanost vaših gostiju s objektom, te povećati mogućnost da će se gosti ponovo vratiti.

Studija slučaja:

Milenij Hotel, Opatija – u predvorje hotela implementiran je miris japanski zeleni čaj. Miris se izvrsno stopio s povijesno uređenim interijerom hotela. Gosti hotela osjećaju „luksuz“ koji se prožima interijerom, te daju pozitivne komentare. Smatraju to dodanom vrijednošću.

Retail

Prodavaonice odjeće i obuće mjesta su koja su nakon hotela najzastupljenija u primjeni aroma marketinga. Mirisom se kupcu poželi dobrodošlica, te on nesvjesno kroči u ambijent u kojem on više ne upravlja u potpunosti svojim emocijama i odlukama. Miris ga vodi.

Studija slučaja:

Heraldi, Zagreb, prodavaonica muških odijela visokog cjenovnog ranga – u svoje dvije prodavaonice koriste profesionalni ambijentalni miris koji se infiltrira u prostor putem profesionalnog uređaja koji se nalazi na skrivenom mjestu. Miris se osjeti unutar i ispred prodavaonice. Odabrani miris oduševljava podjednako muškarce i žene. To je prepoznao i vlasnik branda koji je u istom mirisu napravio difuzore mirisa za dom pakirane u brandiranu kutiju. Na taj način stvara se još dublja i dugotrajnija poveznica s kupcima. Heraldi je primjer naprednog aroma marketinga gdje se investicija pretvorila u profit.

Miris na mjestu prodaje

Brojna istraživanja su pokazala kako miris utječe na povećanje prodaje odnosno kupovine, no također i na vrijeme provedeno u samoj trgovini, što u sinergiji sa sistematičnim pristupom prodavača uvelike povećava vjerojatnost kupovine.

Rezultati studije dr. Ane Stohr provedene u aromatiziranim prodajnim prostorima dali su slijedeće zaključke:

  • 15,9% duže zadržavanje u prodavaonici
  • 14,8% povećanje želje za kupovinom
  • 6% povećanje prometa i prihoda

Osim navedenog, primjenom aroma marketing klijent upotpunjuje doživljaj kupovine kroz pružanja osjećaja dodatne vrijednosti. Putem mirisa uspostavlja se posebna veza s kupcima po čemu prodavaonica postaje prepoznatljiva.

Postoji mnogo različitih teorija što vam sve miris omogućava, ali da vidimo neke činjenice i argumente koje podupiru „in store marketing“:

  • 70% odluka o kupnji kupac donosi u trgovini, a ne kod kuće
  • Potrošači odluku o kupovini donose u prvih 4-8 sekundi od ulaska među police
  • Ako jedan od konkurentskih brandova ističe prodajnu akciju, mogućnost testiranja ili bilo koje druge aktivnosti za unapređenje prodaje; potrošač će se usredotočit na to i ostali oglasi na masovnim medijima neće biti efikasni